28 Şubat 2012 Salı

Diyet zamanı ...




Bir önceki yazımdaki ceketin XS olmasından onu alamayışım :) yine diyet yapmam gerektiğini hatırlattı, gerçi XS olmaya çok özenmedim, ama S-M iyidir, ben şuan Large'a doğru gidiyorum...:((

Neyse, Snobluk yapmak istemem ama diyet konusunda belki kitap yazacak kadar :) çok okudum, ama pratikte bir aydan fazla iradem yok, bir iki kilo verince tamamdır diyip, vazgeçip yılanlardanım,

Yaptığım diyetler ise sık sık az ye, 6 öğün ye, 2 litre su iç, kibrit kutusu kadar peynir gibi klasik bir reçeteydi, baktım ki artık işe yaramıyor,

Ben de biraz kendime göre uyarlayıp Canan Karatay diyetini yaptım, onun dediği kadar protein yemedim ama ondan anladığım, karbonhidratı çok azalttım ve sık sık yemedim, gerçekten kendimi çok iyi hissettim...anladım ki az da olsa çok sık yemek bana iyi gelmiyormuş, (aralarda yediğim 2-3 light bisküvi gibi) insilün sürekli inip çıkarak, kan şekeri düzensizliğim de beni acıktırıyormuş...

Dukan diyeti, Montignac diyetlerini de uygulamaya cesaret edemedim, Karatay diyetine çok karşı çıkanlar oldu ama temelinde dediği, protein metobolizmayı hızlandırdığı için serbestçe alınabilir (Dukandaki gibi) ve karbonhidratı insülin direncini arttırdığı ve kilo vermeyi zorlaştırdığı için azaltmak gerekir.

Tatlıya, karbonhidrata düşkünseniz, Birden acıkıp gözünüz birşey görmüyorsa, Halsizlik, yorgunluk hissediyorsanız size de iyi gelebilir: Burda size uygulamadığım diyet listesi vermek istemiyorum ama genel prensiplerini uygulayabilirsek tamamdır...

Karatay diyetinin en temel prensipleri neler?
Karatay Diyeti’ni uygularken yediğiniz her şey doğal ve mevsimsel olacak. Katkı maddesi içeren ve işlenmiş hiçbir şey yenmeyecek. En önemli nokta, akşam sekizden sonra hiçbir şey yememek, bol su içmek ve hareket etmek… Hareket çok önemli, bunun için herkesin bahane ortaya koymadan vakit ayırması gerekiyor.

Sık sık yemek yemeyin !!
İnsülin direnci sık sık yediğimiz zaman ve harcamadığımız zaman kırılamaz.

Az yemek doğru değil, 3 öğün, fakat tok olarak yenilecek. 24 saatin en önemli öğünü kahvaltıdır. Sabah çok kuvvetli yememiz lazım. Her gün 2 yumurta veya pastırmalı yumurta veya menemen yiyebilirsiniz.  Avuç içimiz kadar peynir ve yanında salatamızı yiyebiliriz. Yumurta, beyaz peynir, 10-15 zeytin, 1 fincan ceviz (veya fıstık, badem). Ekmek yerine ceviz yiyin.

Kilo vermek isteyenler ekmek yemeyecekler. Çünkü ekmek insülin direncini arttırır.
İnsülin yağları depo eden hormondur. Az ve sık yediğimiz zaman sürekli yağlar bu depoya gönderilir. Yemek yediğimiz zaman insülin yükselir ve 2 saat sonra düşmeye başlar. Ve acıkma hissi ortaya çıkar.

Kilo vermek için insülin direncini kırmak şart:
Ekmekten uzak durulması gerekir. Ekmek yerine ceviz yemeye başlayabilrisiniz. Hiç acıkmayacaksınız ve göbek, basen yağları eriyecek. Yalnız bu yağlar yılların birikimi olduğu için bir anda gitmez.

Meyve tüketimi ?
Meyve ve meyve suyu insülin direncini artırıyor, ekmek yüksek glisemik indeksli gıda olduğu için sık sık da yense az da yense insülin direncini arttırır. Düşük glisemik indeksli karbonhidrat alınabilir. Sağlıklı yağ, sağlıklı karbonhidrat, sağlıklı protein yenecek. En sağlıklı protein yurdumuzda yumurta ve kırmızı ettir.

Sağlıklı yağlar hangileridir?
Zeytinyağı, Trabzon yağı, tereyağı en sağlıklı yağlardır.
Fındık, fıstık, cevizdeki yağlarda da doğal olarak Omega 3 bulunur.

Dikkat etmeniz gereken en önemli nokta akşam saat 8'den sonra yemek yemeyeceksiniz.

Lütfen sizin de denediğiniz ve işe yaradığına inandığınız öneriler varsa paylaşın...



Hiç yorum yok: