27 Mart 2012 Salı

Phuket


Phuket ve Bangkok gezimiz sona erdi, gecem gündüzüm de birbirine girdi, ama öyle bir tatildi ki hepsine değer.
Azcık daha kalsam amazon çocuğu olabilirdim, köpek balığı olabilir diye uyarılan okyanusta yüzdüm, balıklarla birlikte...Asla yemem dediğim yiyecekleri çok sevdim, çok farklı bir ülke ve insanları ile tanıştım, Türkiye'de kadın olmaktan çok daha da zorunun olduğunu gördüm, tam bir şehir insanı olduğumu ve bu durumun bana unutturduklarını da! Çok daha fazlası yazımda...

İlk gün, Phuket'e yolculuk  ...

Ankara - Katar - (3-3.5 saat) Bangkok  (6 saat ) - Phuket (1saat 30 dk) toplam uçuş: 10 saat 30 dk !

5 yıldızlı havayolu Qatar Airways'in konforlu yolculuğuyla Bangkok'a vardığımızda saat sabahın 7siydi. Daha 1,5 saatlik Phuket yolculuğumuz vardı... Havaalanında bizi bekleyen kalabalığı görünce "İşte macera! Olaaa laaa" dedim. Çüçaaasivaaa tuukaadii gibi gürültülü ve anlamsızca konuşan bir sürü insan arasından Thai Airways kontuarını bulmayı başardık ama haftasonu olduğu için uçakların dolu olduğunu öğrendik, Öğrenmemiz ise hiç kolay olmadı çünkü İngilizceleri öyle kötü öyle kötü ki.... The flight is full diyecek mesela : fayfffs fuuuu diyo yaa :)) veya airline yerine elaynnn diyo :)) Neyse Airasia'dan (bizdeki Pegasus ayarı) zar zor bulduğumuz biletle Phukete öğle saatlerinde vardık.

Ulaşım:
Havaalanından Patong Beach'e giden taşıt aradık, minibüs kişi başı 150 baht,
(Tayland para birimi Baht, bizim paramızın neredeyse yarısı, 100 baht 5.8 tl yaklaşık 6tl)
taksi 650 baht (pazarlıkla) en sonunda "Limuzin Servis" adındaki taksi ile otelimize geldik.

Konaklama:
Otelin adı: The Bliss. odamız okyanus manzaralı deluxe suit olduğu için son derece memnun kaldık, kendimize ait küçük jakuzimiz bile vardı, otel personelini de son derece sıcak ve yardımseverdi. Otelin tek kusuru kahvaltısının çok yetersiz olmasıydı.

Otelimizin manzarası ve odamızın balkonunda bir kertenkele ve kocaman bir böcekle ile yaptığımız şarap keyfi :)


Biz daha canlı ve merkezi olduğu için Patong beach de konaklamayı seçtik, dinlenmek isteyenler  biraz daha uzak olan Kata Beachi tercih edebilirler ama orda kalırsanız özellikle akşamları patong beache gelmek isteyeceksiniz, ulaşım için tek yol taksi ve günlük 50 tlyi gözden çıkarmanız gerekebilir.Tuk tukçulardan ise uzak durun acayip üçkağıtçılar (motosikletten bozma bi arac)


Patong Beach
Yeni bir yer görmenin heyecanını bir tarafa bırakarak Andaman denizinde yorgunluğumuzu atmak istediysek de, deniz sığ ama bulanıktı ve nedense çok da giren yoktu. Okyanusa girmenin vermiş olduğu tedirginlikten sanırım. Aniden yaşanan medcezir ise gerçekten görülmeye değerdi 6 saat içinde şezlongumuza kadar gelen su öyle geri gitmişti ki, botlar karaya oturmuştu, yengeçler ise ortada kalmışlardı.


Hava nasıl
Hava sıcaklığı 35 derece civarıydı, aşırı nem de yok... Yanlız klima olayını abartıyorlar alışveriş merkezleri inanılmaz soğuk. Phukette bir kaç kez yağmur yağdı, bizim çok hoşumuza gitti, böyle sıcak sıcak ve bir anda yağıyor.

Yeme içme
İnanın bana hiç abartıldığı gibi değil, öyle sokaklarda pişen yiyecekler de var tabi ama böcek falan hiç görmedim, yiyeceklerini de denedim. Hijyen bir yer bulduğunuz sürece çok lezzetli. Özellikle tropikal meyveleri, bayıldım... Mango muhteşem lezzetli, Dragon çok ilginç, üstün bir meyve, bazılarının da ismini bilmiyorum
İçi beyaz olan Dragon, çok tatlı değil, kivinin içi gibi.

Bu Coconat'a benzeyen meyvenin içi su dolu, meyve suyu gibi. ve tanesi de 1.5 tl gibi. ama markette daha ucuz.


Tropikal meyve alıcaksanız, genelde küçük manavları yada pikap tarzı araçlarda satılanları tercih edin.Hem çok daha güzel ve daha ucuz..


Eğer dondurma seviyorsanız müptelası olacağınız bir yer önericem. Swensen's a mutlaka gitmelisiniz.Jungle Ceylon aşışveriş merkezinin içinde, bazen oturacak yer bile bulunmuyor, çünkü çok güzel ve fiyatları da çok uygun. Mesela resimdekiler 9 tl civarıydı.



Bu dondurma setini 4 kişi paylaştık 9top dondurma, çilolata fondü ve brownili meyve tabağı eşliğinde...Ödediğimiz ücret ise 20 tl bile değildi...


Bol bol deniz ürünü yiyeceğimizi düşünmüştük ama hiç öyle olmadı. Bir kere ucuz falan değil. Çünkü satıcılar dürüst değil. Bir gece sahildeki Patong Seafood diye bir balıkçıya gittik kendimiz seçtik balıklarımızı tartırdık, ama hesap iki katı geldi. Pişirme parası diye bir şey eklemişler. İşte şu aşağıdak kalamar ve şu balık için  60 tl ödedik. Bu mekana gitmenizi tavsiye etmem.


Bir sürü deniz canlısını bulabilirsiniz, yukarıdaki kımıl kımıl olan Lobster adlı bir ıstakoz cinsi sanırım, aşağıdaki koyu renkte olanlar ise yengeçler...



Yiyecek konusunda herşeyi bulabileceğiniz, hem de çok pahalı olmayan bir yer tavsiye edicem, Jungle Ceylon alışveriş merkezi içindeki FUJİ Japon restaurantı. Çok lezzetli ve çok güzel şeyler denedik orda.. Yandaki resimde gözüktüğü gibi, balık tavuk et yemekleri ve japon mutfağından seçmeler için iki kişi 50 tl ödedik.
Alışveriş
Alışveriş yapmak, bir şeyler almak için kendimi zorladım ama ne Türkiyede olandan daha ilginc bir şey buldum ne de daha ucuzdu, tıpkı bizim Side'deki çakma çantacılardan, saatçilerden, gözlükçülerden var. Hediyelik eşyaları ise hiç ilginç gelmedi. Çok basitti. İnci alıyım dedim, incileri de plastik gibi üstelik güzel de değil.

Masaj
Burda bi duralım. Tatilimin en güzel olayıydı diyebilirim. Malum uzun bir yolculuk yapmıştık, üstüne tüm gün bir gezi ve günde 10 km fazla yürüyünce masaj yaptırmak şart oldu. Her yer masaj salonu ama heryerde yaptırmayın. Düzgün yerler belli oluyor zaten, Thai masajı yaptırdım, çok sert bir masaj, kemiklerimin sesini duydum, yaşlıca bir teyze beni parmağında ceviriyordu nerdeyse. Bir de böyle herbal balm dedikleri vicks gibi bir şey sürdü, çok ama çok iyi geldi. Tüm bu emeğinin karşılığı ise 10 tl!
Yüz masajı da yaptırdım, yine Jungle Ceylon alışveriş merkezinde, orası için lüks olan bir güzellik merkezinde 300 baht'a yani 18 tl'ye  harika  bir yüz masajı yaptırdım, siyah noktalar, izleri kızarıklıklar hepsi geçti.

Bide heryerde bu balıklı fanuslardan var, bu balıklar ayaklara masaj yapıyorlarmış, çok iyi geliyormuş, ben sevmedim.
Eğlence
Phuketin gece hayatı bildiğiniz gibi. Gerçekten abartı değil duyduklarımız, erkeklerin kadınlar tarafından kovalandığına, birlikte olmak için yalvardıklarına bizzat şahit olduk. Gece hayatı, şovlar uçlarda. Hiçbir şey yasak, günah değil orda, herşey serbest . Bu kadar serbest olunca bazı gördükleriniz acıma duygusu uyandırıyor. En çapkın erkek bile soğuyabilir burdaki ortamdan.Resimdekiler Ladyboys'lar yani asyalı travestiler. En canlı yeri ve herşeyi görüp inanamayacağınız caddesi Bangla Road.






Sahilde banana disco var, bir nebze gidilebilir bir yer.


Phi Phi Island
Bu adaları görmezseniz Phuket'e gitmiş sayılmazsınız bence. Yanlız şunu söyliyim çok yorucu. Baştan anlatıyım, Patongta adım başı bu turları pazarlayanlar var. Hepsi de ilk başta yüksek fiyatlar veriyorlar, bazıları pazarlık yaptığınızda çok kabalaşıyorlar, ama bu turun normal fiyatı iki kişi için 2000 baht yani 120 tl. Daha yüksek fiyatlar vermeyin, hız motorları ile gidenleri tercih edin ama sakın benim gibi hızlımı diye sormayın, onu da birazdan anlatıcam :))

Otelinizden sabah 7.30 alıyorlar, yaklaşık 1.5 saat kadar araçla adanın karşısına geçiyorsunuz, sonra teknelerinize biniyorsunuz. Biz turda güzel bir tesadüfle çok tatlı Türk bir çiftle tanıştık ve Türklüğümüzü gösterip teknenin en önünü kaptık. Heryeri önce biz görcektik. :)) Hareket ettiği anda ne kadar yanlış bir karar verdiğimizi anladık. O kadar hızlı okadar hızlıydı ki...Okyanus dalgalarına çarptıkça yerimizden fırlıyorduk, tutunsak da kafi gelmedi, bir yandan sıcak, bir yandan rüzgar, heryerimiz tutuldu ve böyle 4 saate yakın gittik.
Toplam 5 adayı gezicektik, 3ünde de durduk. İlk ada çok gereksiz ve sıkıcıydı, üstelik kıyıya yaklaşınca bir kalabalık farkettik. Küçük bri japon çocuk kıyıda aniden boğulmuştu, insanlarda hayata döndürmek için uğraşıyorlardı. Moralimiz sıfır oldu tabi. Neyseki 10 dk kadar sonra çocuk hayata döndü.




Böyle upuzun balıklar vardı

Burası monkey beach, vahşi maymunlar var, çok yaklaştık ama dokunmayın diye özellikle uyardılar.


Balıkları görebiliyormusunuz?


Köpekbalığı çıkarsa, paletinizi suya vurun dediler :))  O da kaçıcaktı zaten, valla ben cesaretimi toplayıp girdim. Daldığımda ise geri çıkmak istemedim, deniz adeta beni içine çekti, renk renk balıklar öyle güzeldi ki... İşte bu da benim...


Burası muhteşem Maya beach, gezinin en güzel ama malesef en az süre ayrılan yeri. Cennet! The beach filminin çekildiği yer, kumsalı denizi, muhteşemmmm, rüya gibi... Öğle yemeği ise sanırım tüm yat gezilerindeki gibi, Türkiyê'de verilen menünün aynısı, makarna, tavuk, sebze, meyve...





Fil üstünde gezi
Yazıma bebek fillerin çok şeker olduğunu söylemekle başlıyım...ama büyüdüklerinde malesef doğaya ait olamayacaklar en azından bu resimdeki. Büyük hevesle gittiğimiz fil gezisinde gördüklerimizden ötürü keyifsiz döndük Hatta 45 dklık turu 15 dkda sonlandırdık. Biz zannettik ki  fil üstünde gezmek bizi mutlu edicekti. Ama fillere çok üzüldük, istemeye istemeye buna zorlanıyorlar, her gün kaç sefer aynı tepeye çıkıp iniyorlar ve hiç de iyi muamele görmeyerek, başındakilerden çok acımasız. Filler öyle tatlı öyle uysallar ki, ama yine de üstünde epey tedirgin oluyor insan, bir adımları toz kaldırıyor.


Phukette yapılacak bir çok şey daha da vardı elbet, ama hepsini yapmak ne kadar gerekli karar veremedik. Mesela James Bond adalarına gezi var, Phuket Fantasea adında şov var, filler falan gösteri yapıyormuş. Biz gitmedik.

Hiç yorum yok: