28 Mart 2012 Çarşamba

Bangkok

Bangkok beklemediğim kadar beni olumlu yönde şaşırttı. Temiz sokakları, modern insanları ve lüks yaşam tarzı ile gözümde canlandırdığım Uzakdoğu'dan çok uzaktı.Havaalanından dışarı çıktığımda ilk yaptığım havayı koklamak oldu :) gerçekten anlatıldığı gibi bütün şehir kötü ve ağır mı kokuyor du? Ama kötü bir koku almadım. Suvarnabhumi havaalanından merkeze metro ve taksi ile ulaşabiliyorsunuz. Ben taksiyi öneririm, ama devlete ait, taksimetre çalıştıran taksileri bulmanız gerekiyor. O da sanırım -1. kattaydı. Böylelikle yol ücreti (75 baht) dahil merkezdeki otelimize 375 baht yani 20 tl civarı bir ücretle ulaştık, bir de taksicilerle pazarlık yapmaya gerek kalmadı. Size tavsiyem her zaman taksimetresi olanları bulmanız, iki katı farkediyor. 


Otelimiz Aetas, Ploenchit metro durağına çok yakın ve metroya ücretsiz tuk tuk ile servisi olan, 5 yıldız ayarında 26 katlı harika bir oteldi. ve biz şehrin en güzel, en lüks caddesinde konakladığımızı farkettik. Odamızdan bir manzara....

Bangkok'a gittiğinizde bence Siam, Ploencit, Sukhumvit civarını tercih edin. Tüm alışveriş merkezleri burda, Eski Bangkok tarafının gece hayatı daha canlı olmasına karşın köhne, değişik tiplerle, turistleri kazıklayanlarla dolu. 
Ploenchit, Chidlom ve Siam arası metro ulaşımı ile sağlanıyor. Bu civarda alışveriş merkezleri sıra sıra dizilmiş. Çoğu şey aynı ve fiyatlar da. Chidlom Plaza adındaki avmnin en üst katında dünya mutfağından seçme yemekler yiyebilirsiniz.

Sonra Central Plaza da çok büyük alışveriş merkezi, karşısında Big C var büyük bir süpermarket. Chidlom'un karşısında küçük butikleri olan Amarin Plaza var uygun fiyatlı ürünler satılıyor. Bu köşeyi modaseverler için çektim. Böyle giysilerle yer zemini yapmışlar çok beğendim.




Siam'a doğru yürüdüğünüzde Siam adında 3 tane büyük alışveriş merkezi göreceksiniz ki hepsini gezmeniz mümkün değil. Yanlız bir tanesinde çok güzel bir süpermarket vardı, biz ordan değişik soslar, kurutulmuş meyveler, lacivert ve kırmızı pirinç falan aldık.






Metroları iki katlı ve gideceğiniz durağa göre bilet ücretleri değişiyor.Hiç bir uyarı yapmasalar da o bileti indiğiniz durağa kadar saklamanız gerekiyor, çıkarken tekrar basıyorsunuz. Çok saçma.

Siam'dan biraz ilerleyince MBK alışveriş merkezi var, çakma elektronik ürünler, ev eşyaları, sahte kozmetikler, kalitesiz giysilerle dolu, bizi pek sarmadı.

Chatuchak haftasonu pazarı
Sadece cumartesi ve pazar günü açık olan gerçekten gitmeye değer hatta tüm alışveriş planınızı bu pazara göre yapmanızı öneririm. Çok büyük bir pazar ve labirent gibi. Herşey var ve avm lerden çok daha ucuza. Metro ile veya taksi ile ulaşabilirsiniz. Taksi de 120 baht yani 7 tl civarı tuttu, merkezden. 

Pazara giderken Baiyoke'yi, Bangkok'un en uzun binasını da çekmeyi başardım.









Pazardan manzaralar
Eğer sokaktan yiyebilirseniz ki bence yemeyin :) çok seçeneğiniz var. Ama bu seçenekler sizi mutlu eder mi bilmiyorum. Tavuk bacağı bile satıldığını gördüm. Böcek hiç görmedim. Tabi bu satıcıların yanından geçerken çok ağır bir koku oluyor. ve herkes buralardan yiyor, kızarmış ve kömür gibi olmuş balığı tekrar tekrar pişirip satıyorlar.










Eski Bangkok
Bangkok tapınaklarla, ibadet yerleri ile dolu biz hepsini gezmektense başlıcalarını görmeyi yeğledik. Grand Palace çok ihtişamlı, renk renk taşlarla, altın süslemeleri ile çok görkemliydi. Girişi bir kişi 25tl. İçinde çok farklı birşey yok, dışarıdan da görebilirsiniz. Benim ilgimi en çok çeken yatan buda oldu. Devasa ve büyüleyiciydi. Yatan budayı gödrükten sonra Wat Pho masaj okulunda masaj yaptırmanızı şiddetle tavsiye ederim. Bir de orda satılan viks gibi bir herbal balm var ondan da mutlaka alın.
Bu  tuktukçulardan uzak durun, biz son güne kadar hiç binmedik, ama bi boşluğumuza geldi, yanımıza yaklaşan bir adam, gideceğimiz yerin 2 saat sonra açılacağını (ki öyle bir şey yokmuş) bu vakti tuktukla başka yerler görerek geçirebileceğimizi söyledi. Bizde tamam dedik, 30 baht yani 1.5 tl'ye bizi gezdireceğinden. Ama Tuktukçular zamanınızdan çok yiyorlar, bizi anlaşmalı olduğu mücevher dükkanıyla, hintli bir terziye götürdü. Şimdi allah aşkına gitmeme bir gün kalmış ne yapıyım ben terziyi fln dedim adama, adam komisyon alıcak eğer biz alışveriş yapsaydık. Neyse Tuktukçu bizi bi yere bıraktı dönüşte siz gezin ben sizi beklicem dedi, bi çıktık basmış gitmiş. İşte böyleler. Sonra taksi falan bulduk da geri döndük.

İŞTE O TUKTUKÇU
Bu sevimli Buda, golden mountain'da çekildi

Golden Mountain

Burası da Bangkok'un içinden geçen bulanık nehri.



2 yorum:

Ebru Bayrak dedi ki...

Merhaba blogunu bugün gördüm ve ekliyorum. Biz haziranda balayı için gittik aynı tura. İzlenimlerimi okumak istersen bloguma beklerim. Yazılarını okuyunca hemen hemen aynı şeyleri beğenip aynı şeyleri yazdığımızı düşündüm :) Sonuç olarak ben çok memnun kaldım. Ama en kötüsü fotoraf makinemiz çalındı ve fotolarımız gitti :(
http://ebrueliacik.blogspot.com

Missinem dedi ki...

Fotoların gittiğine üzüldüm, kötü olmuş. :( ama neyseki anılar hep akıllarda kalıyor ...