14 Şubat 2012 Salı

Mini buzul çağı sorunsalına rağmen Sevgililer Günü :))

Kar bu sene hakkını verdi ve beni de kendi düzenine uymaya zorladı, hareketlerim yavaşladı, fiziksel ve sosyal aktivitelerim de, günlük aktivite: uyan, ye, git çalış, ye, eve dön, mor kanepene uzan, izle tv izle, ye ye yee, uyu şeklinde geçince ilk defa bu kadar baharın gelmesini dört gözle bekler oldum, Hava şartları ne kadar da etkiliyormuş meğer..  Bu mini buzul çağı sorunsalına yapacak bir şey de yok, dışarı baktığım da bu yılmışlıkla, ayyy ne güzel, ne romantik bile diyemiyorum bugün SEVGİLİLER GÜNÜ OLSA DA !!! :)



Ama sevgililer gününü unutacak değiliz, aman canım ne saçma, kapitalizmin bir oyunu bu vs... gibi uzayıp giden mazeretlere de karşıyım, tamam abartıp 999 tane gül hediye edelim de demiyorum ama insan kutlamalı sene de bir kaç günü, henüz kaldırılmayan bir kaç günümüz, bayramımız kaldı zaten :(((

Neyse bir erkeğe hediye almanın zorluğu tartışılmaz... birbirini tekrarlayan, kravat, gömlek, parfüm, kol düğmesi ve elektronik.. Ben eşime gömlek aldım ve her zamanki gibi dayanamayıp önceden verdim, bir de bu kurabiyelere rastladım nette, klişe falan demeyip yapalım bence... Tarif, Pelince .com'dan,

Sevdiğiniz bir kurabiye tarifini de kalp şeklinde yapabilirsiniz...



Malzemeler
3.5 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri
25o gr oda sıcaklığında tereyağ veya margarin
1 yumurta sarısı
1 yumurta
vanilya

Üzeri için
160 gr bitter çikolata
20 gr tereyağ

Yapılışı

Un, pudra şekeri ve vanilyayı karıştırma kabına eleyin
Yumurtaları ve yağı ilave edin
Yoğurduktan sonra, 1 saat buzdolabında bekletin (streç filme saralım)
Dinllenen hamuru, unlanmış tezgahta 1 cm kalınlığında açıp, tercihen kalp şeklindeki kalıp yardımıyla kesin
Yağlı kağıda dizin
Önceden ısıtılmış 180 derecede 15-20 dk pişirin (hafif pembeleşince çıkarın ki kurumasın)
Benmari usulü erittiğiniz bitter çikolatayı, fırından çıkıp biraz soğuyan (5 dk sonra)kurabiyenin yarısını erimiş çikolataya batırın, isterseniz hindistan cevizi, toz fındık fıstık serpebilirsin...

Ben yukarda verdiğim tarifi, aşağıdaki şekliyle yapmayı planlıyorum...




Sevgililer Gününüz kutlu olsunnn !!!

Hiç yorum yok: